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Direct Assurance victims of cyber attack, IBAN of 15 000 customers stolen

Direct Assurance victims of cyber attack, IBAN of 15 000 customers stolen

Les jours follow and, unfortunately, they gather. Après Free, Auchan or encore Picardc’est au tour de Direct Assurance, filiale du groupe d’assurance Axa, d’être victime d’une fuite de données personales. Contacte par nos soins, a spokesperson confirmed the information.

15,000 targeted customers

This was a cyber attack issue, not a victim”l’un des providers” of Direct Assurance. The author managed to get hold of the personal data of 15,000 clients of the company. What corresponds to “1%” du total des users des services de l’entreprise.

I am concerned”les noms, prénoms, date of naissance, postal address, email address, telephone number and IBAN“, said the spokesperson. “The jacket” victime was contactée pour “warn them, s’excuser, leur dire that we are at their disposal and, above all, they have provided the prevention councils“.

La Cnil alertée

Comme la loi l’exige, étant donné l’ampleur de la fuite, the Commission nationale de l’informatique et des libertés (Cnil) was alerted. En revanche, aucune plainte n’a été pour l’instant été déposée, indicated the Axa subsidiary.

Face à la multiplicare des fuites de data, l’autorité française de protection des données a publié a list of conseilsespecially when IBANs are concerned. In effect, this identifier may in certain cases allow a hacker to issue illegitimate withdrawal orders that allow the fraudulent use of the IBAN. Le pirate peut aussi, plus direct, usurper l’IBAN d’une autre personne en les communiquant lors from the creation of a prelèvement mandate within a souscription à un service framework.

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